Mor og far med på banen

Forældrelinjedag

Det er ikke alting forældre skal forstå, men nogle gange er det nu meget rart, når dem derhjemme har et lille indblik i, hvordan det er at gå på efterskole.

I folkeskolen har man karrieredag, hvor børn kan komme med deres forældre på arbejde i en dag. Lørdag d. 11. november havde vi på Strib Idrætsefterskole lidt det samme koncept på programmet – bare omvendt. Vi kalder dagen forældrelinjedag. Her kommer forældrene med deres børn på “arbejde”, og for nogle, kan det faktisk godt give sved på panden.

Kl. 13.00 mødtes de 3 linjer nemlig i hallerne omkring Middelfart, hvor både forældre og elever fik lov til at træne og spille sammen. Efter et par timer med masser af kampgejst, hep og snak mødtes alle på skolen. Her samledes kontaktgrupperne først om små hyggelige quizzer, spil, præsentationer og lignende, som eleverne selv havde planlagt, inden den store buffet med lækker mad blev serveret i hallen. Middagen blev indtaget ved flot dekorerede kontaktgruppe-inddelte borde. Bordene havde eleverne selv pyntet fredag eftermiddag og aften, i håbet om at vinde årets bedste borddekoration. Det så festligt ud og var med til at skabe rammerne om en god afslutning på dagen.

“Det har været super spændende at få lov til at være med til træningen og arrangementet i dag”, fortalte Annette, der sammen med sin mand Anders, havde snøret indendørsskoene for at være med Jacob til fodbold. “Både det at være med i hallen, men især også tiden med kontaktgruppen, har været rigtig god. Det har givet et indblik i og en forståelse for, hvordan kontaktgruppen fx. fungerer, og det var sjovt at møde de andre elever i gruppen og samtidig få hilst på deres forældre”, sagde Annette. “Og så har det bare været så godt arrangeret, og maden – den er lækker. Det skal køkkenet altså have stor ros for”, smilte hun, inden desserten blev sat på bordet, og de igen skulle til retur til Køge.

Vi siger tak for en dejlig dag i selskab med både vores skønne elever og deres forældre.