elev fejrer scoring i fodbold

FODBOLD

“Med fire træninger om ugen, samt utallige kampe, kan jeg tydeligt mærke min udvikling, og jeg synes helt sikkert, at jeg er blevet en bedre fodboldspiller”

– Mikkel Berg, elev 2016/2017

På vores pige- og drengefodboldlinje ser vi fodbold som et fedt spil, hvor en cocktail af taktisk viden, individuelle tekniske færdigheder og afgørende team spirit, er essensen af spillet. Det er vores mål at give dig redskaberne, der sparker til dit niveau.

Fodboldprofilen:

På Strib Idrætsefterskoles fodboldlinje arbejder vi med dit talent 4 dage om ugen, så du kommer i maksimal form og styrker alle dine færdigheder – det bliver sindssyg fedt med alt det fodbold!
Din undervisning i fodbold indeholder individuel teknisk træning med fokus på afleveringer, driblinger, tæmninger og hovedspil. Derudover arbejder vi med hurtighed og konditionstræning, så du er klar og skarp i alle situationer af spillet. Vi krydrer det med taktik, spillestil og taktisk træning defensivt og offensivt.
Vi tilpasser træningen til alle niveauer, så alle kan være med. Du vil have individuelle samtaler med din træner, hvor I sammen bl.a. udarbejder nogle mål for din udvikling, men det er ikke altid nemt – for vi stiller krav. Krav til dit engagement og din indstilling! Vi forventer, du kommer engageret til træning og yder det bedste, du kan til holdet.
Vi træner udendørs hele året på græs-, grus- og kunststofbaner i Strib og Middelfart, og supplerer med indendørstræning i årets kolde måneder. Det er virkelig fedt, at vi har adgang til både græs-, grus- og kunststofbaner!

Vil du med ud og se på stjernerne? Vi tager i løbet af året på ture ud af huset og ser kampe på højt niveau. Det er nogle vildt nice ture, hvor vi ser nærmere på toppen af eliten.

Turneringer og kampe

Alle hold spiller mange kampe. Vi deltager i efterskoleturneringen, og både drenge- og pigeholdene deltager ligeledes i skoleligaen. Vi spiller desuden mange træningskampe mod nærliggende klubber og andre efterskoler.
Da vi ikke deltager i turneringer under DBU, har du mulighed for at hjælpe din fodboldklub derhjemme ved at spille fodboldkampe med dem.
I vintermånederne deltager vi bl.a. i indendørs- og futsal turneringer.

Styrke og sundhed

Vi ved, at du med en stærk krop er mindre udsat for skader. På alle vores linjer har vi derfor fokus på din styrke og stabilitet. I forhold til fodbold har vi i sær fokus på dine led, når vi arbejder med styrke- og skadesforbyggende træning.
Vores skolekøkken sammensætter din kost, så du får de byggesten, du som idrætsudøver har brug for. Læs mere om skolens kostprofil her.

Trænere

Som elev på fodboldlinjen har du en del af Danmarks tidligere elite til at træne og vejlede dig – det er for vildt! Alle lærere på linjen har spillet i den danske liga, og trænerniveauet er derfor helt unikt højt på Strib Idrætsefterskole – det er vi mega stolte af.
Du vil møde Kenneth Møller Pedersen (OB, Esbjerg FB, FC Midtjylland, Randers FC), Lars Jørgensen (OB), Michelle Kjærhus (OB) og Christoffer Földes (Scout i OB), som tilsammen har træner- og spillererfaring fra både topelite- og mere breddemæssig træning. De ved, hvad der skal til, for at få et team af forskellige spillere til at fungere optimalt. Glæd dig.

Christoffer Földes

Scout OB
Individuel træner for OB akademi U12-15
Cheftræner Dalum U15 Liga

Lars Jørgensen

OB (8 Superliga kampe)
B1913, B1909, FC Fyn, Næsby, Ølstykke og Dalum (ca. 350 1. & 2. divisionskampe)

Forskellige ungdomshold
2 år med Næsbys 2. divisionshold og DS hold

Kenneth M. Pedersen
SPILLERERFARING

245 Superliga kampe fordelt på Fc Midtjylland, OB og Randers.

2 år som leder af fodboldskolen ved Humlehaveskolen i Odense
T-træner uddannet ved DBU