Elev under konsultation med lærer

BLIV ELEV

Vi giver dig et intenst og fedt 10. klasses skoleår på Strib Idrætsefterskole – og vi elsker sport.

Vi har 3 sportslinjer, hvor du kan fordybe dig og dyrke din passion for enten badminton, håndbold eller fodbold.
Vi har fuld fokus på dig, din sport og dine boglige kompetencer, og du kan se frem til at blive en del af et hyggeligt fællesskab med kun 124 elever. Vores lille størrelse er vores store styrke.

Læs mere om skolen

Tilmeld dig et skoleår på Strib Idrætsefterskole

Besøg skolen

Vi har på Strib Idrætsefterskole flere muligheder, hvis du gerne vil besøge os og se skolen.

Næste kommende mulighed: Se kommende besøgsdage

Her er der mulighed for at komme på en lille rundvisning og få en snak om et år på Strib Idrætsefterskole.

Du tilmelder dig til besøgsaften ved at skrive en mail til kontor@stribidraetsefterskole.dk eller ved at ringe på tlf. 64406405.

Du kan også vælge gratis og uden forpligtigelser at reservere en plads på skolen.
Gør du det, bliver du automatisk indkaldt til et orienteringsmøde.

Kommende besøgsdage

Hold øje med nye besøgsdage under menupunktet Kontakt.

Du er også altid velkommen til at ringe til os, hvis du gerne vil kigge ind og ikke har mulighed på den/de nævnte dage - så finder vi en løsning.

Det får du med i pakken

• 42 skoleuger
• Tøjpakke
• Udlandstur (ski)
• Undervisning på højt fagligt niveau
• Linjetræning 4 gange om ugen
- (inkl. mange betalte kampe og stævner)
• Innovationsfag
• Valgfag
• Alternativ undervisning
• Fede aktiviteter og ture ud af huset

Hvad koster det?

Når du skal på efterskole, ved vi, at prisen for opholdet ofte spiller en rolle, og det er rart at vide, hvad de 42 ugers skoleophold egentligt koster. I punkterne herunder kan du beregne prisen via prisberegneren og få et ca. overblik over beløbet.
Der er plads til 124 elever hvert skoleår, og hvis du vil sikre dig en plads, kan du tilmelde dig via skolens tilmeldingsskema her. Det er i første omgang helt gratis.
Du og din familie bliver efterfølgende inviteret til et informationsmøde, og først derefter betaler I et tilmeldingsgebyr.

Betalingsforhold

Skolepenge for skoleåret 2023/2024:
Ugeprisen er pr. uge kr. 2.700,- (beløbet er før statsstøtte. Skoleåret er 42 uger)
Administrations- og tilmeldingsgebyr: kr. 2.300,-
Depositum kr. 3.000,-
Indbetales ca. 1 ½ år før skolestart ved opkrævning.

Se proceduren for tildeling af individuel elevstøtte her.

Prisberegneren

Prisberegneren er rigtig god, hvis du vil regne ud, hvad det koster for netop dig, når du skal på efterskole – det er smart.
Find Efterskoleforeningens officielle prisberegner her.
Vi sørger for at søge om støtte for jer i foråret op til skolestart. Er I i tvivl om noget angående økonomiske forhold, kan I kontakte kontoret.