Spisetid og sund kost

KOST OG SUNDHED

Vil du være skarp på banen, i timerne og god ved din krop – så er det ikke ligegyldigt hvilket brændstof du fylder i maskinen.

Menuen på Strib Idrætsefterskole er sund og læx på samme tid. Vores køkkenleder ved lige, hvad du har brug for, når du både skal tænke i matematik og være hurtig og stærk i dit linjefag.

• Altid salatbar til frokost og aften
• Friske råvarer
• Frugt og nybagte boller 3 gange om dagen
• Stort udvalg af morgenmad
• Stor variation
• Og så er der altid fri the og kaffe – for det styrker nemlig hyggen

Vi serverer frisk fisk ca. én gang om ugen, og du får ligeledes lov til at smage vegetarmad én gang om ugen. Vi veksler mellem svine- og oksekød, kylling og kalkun, i både hel og hakket form. Vi bruger rigtig mange grøntsager i maden, men bare rolig – vi præsenterer altid maden for dig, inden du sætter tænderne i det, så du ved, hvad du spiser.

Viden er bedre end forbud

Når du starter på Strib Idrætsefterskole får du sammen med dine nye venner et oplæg om kost. I får en masse spændende information om Sundhedsstyrelsens 10 kostråd, maden på skolen og meget andet, som er godt at vide ift. din kost og vores køkken.

Sundhedsmålinger

Du bliver målt og vejet 2 gange på skoleåret – ved start og til slut. Vi måler din vægt, fedtprocent og muskelmasse, så du kan se den udvikling, der sker med din krop i løbet af året – det plejer at være vildt spændende. Vi hjælper og vejleder dig også, hvis du har et ønske om at tabe dig eller andre sundhedsrelaterede mål.

Se mere om kost og sundhed