Indgangen til Strib efterskole og glade elever

OM SKOLEN

Er du klar til det fedeste år?

Dit efterskoleophold begynder allerede nu! Du er ved at finde ud af, hvordan dit fantastiske efterskoleår skal se ud. Hvad ønsker du dig? Hvad kan du forvente? Vi håber, at vi kan hjælpe dig med at skabe et fedt billede af, hvordan dit ophold på Strib Idrætsefterskole kunne se ud. Når I triller ind gennem skoven og op til hovedindgangen venter dine 124 nye efterskole-buddies. Mellem dem er dine roommates, dine medspillere, kontaktgrupper, klassekammerater og andre cool fællesskabsgrupper. Allerede når I mødes, starter oplevelserne – og der er mange af dem.

Er du klar? Develop and enjoy.

Strib Idrætsefterskole ligger placeret i Strib ved Middelfart – lige ved siden af Lillebæltsbroen.

Som elev på Strib Idrætsefterskole får du en smuk udsigt over Lillebælt, og du får dejlige naturskønne omgivelser med skov, strand, vand og kun 2 km til Middelfart centrum.

Vi er en relativ lille skole med kun 124 elever, og det betyder, at du vil komme til at kende alle dine kammerater og opleve en tæt kontakt til personalet og lærerne, som altid står klar til en high five og en snak. Vi er en ren 10. klasseskole og har spændende 10. klasses fagtilbud med blandt andet innovationsfag og et stort udvalg af valgfag. Lærerteamet er sammensat af både unge og erfarne undervisere, som brænder for skolen og deres fag.

8-10 timers undervisning og en spændende hverdag

Vi laver anderledes undervisningsdage og aktiviteter, så du hele tiden bliver udfordret og oplever en masse i fællesskab med alle de andre elever.
Du vil på skolen have 8-10 timers idræt om ugen, hvoraf der blandt andet er 4 linjetræninger med stor fokus på din personlig udvikling. Vi sætter din sundhed i førersædet og sikrer med god kost, styrketræning og skadesforbyggende øvelser, at du er stærk og klar til at have fuld fokus på din udvikling både på banen og i klasseværelset.

Skolens formål

Strib Idrætsefterskoles målsætning er ud fra et grundtvigsk livssyn at give eleverne del i de værdier, der er overleveret gennem dansk kultur. Dertil er det vores mål at drive en idrætsefterskole, der med kvalificeret undervisning kan give eleverne de bedste betingelser for at udvikle personlighed både intellektuelt, socialt, fysisk og kreativt.
Hvad mener vi egentligt med det? – læs mere her

Se indholdsplan

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie