Lektielæsning i elevhus

HVERDAGEN

Get up – stay up. Det bliver ikke kedeligt!
Hverdagne på Strib Idrætsefterskole står på skole, sport, valgfag, kampe, aktiviteter, gode måltider og selvfølgelig – hygge.

Dit skema kan være godt fyldt op med undervisning, sport og andre aktiviteter. Nogle dage er der undervisning til kl. 17.30, mens andre dage er kortere. Ofte er du også ude en hel dag ad gangen, hvor I spiller kampe eller er til stævner. Men hver dag har vi sørget for, at du har fysisk aktivitet på skemaet, og der vil være dage med mellemtimer og gode pauser, som du kan bruge, som du vil.

I weekenderne skruer vi tempoet ned, så du kan lade op til en ny uge. Her er der hver dag en aktivitet, og om søndagen er der også tid til lektierne. Du planlægger for det meste selv, om du vil blive på skolen i weekenden. Der er ca. 3 weekender på dit efterskoleår, hvor du skal være på skolen. Dem kalder vi blive-weekender, og her er ofte nogle fede events planlagt.

Om aftenen har I altid en stilletime til lektier, ro og hygge. Stilletimen ligger lige efter aftensmaden, og her er du på dit eget værelse eller får lektiehjælp i et klasselokale, hvor en lærer står klar til at hjælpe.

Det er en hyggelig og rolig time, hvor du har plads til at lave lektier, fordybe dig eller til at lave andre rolige aktiviteter på dit værelse.

Efter stilletimen er der lidt tid til hygge og underholdning, inden der er aftenthe med lune boller og frugt i spisesalen.

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie