10 år som forstander

Ole-Kristian har 10 års jubilæum som forstander på Strib Idrætsefterskole

10 år som forstander på Strib Idrætsefterskole

Det er denne sommer 10 år siden, at Ole-Kristian Warthoe trådte ind i stillingen som forstander her på skolen.

Forstander-erfaring

I sommeren 2008 blev Ole-Kristian, eller OK, ansat som forstander. Der var 12 ansøgere til samtale vedr. stillingen, og valget faldt på den dengang 52årige unge herre, der havde forstander-erfaring med sig i bagagen. OK havde tidligere været forstander på Design- og Idrætsefterskolen Skamling i hele 8 år inden skiftet. Det tyder på, at vi har en forstander, der rummer de evner og kompetencer, der skal til for at være på den post. Da han blev ansat, var det hans mål at udvikle skolen, og der er også sket en del siden. Der er kommet en ny hal, nye undervisningslokaler og lige nu moderniseres og renoveres 700 m2 i hovedbygningen.

Stort tillykke

Onsdag formiddag overraskede kollegaer og bestyrelsen OK med en jubilæumsfrokost, hvor der i fællesskab blev nydt en god frokost i OK’s ånd. Her sagde bestyrelsesformand Keld Demant et par ord og overrakte jubilaren en gave, inden forberedelserne til det nye skoleår igen blev genoptaget. Når eleverne ankommer på søndag er det OK’s 19. elevhold som efterskoleforstander.

Stort tillykke med dit 10års jubilæum.