Idrætscross

Høj sol og højt humør

Sved på panden til idrætscrossdagen 2018

Tirsdag d. 22. maj 2018 dystede de tre linjer i idrætscross. I hold af ca. 4 personer, var de gennem heats med forskellige udfordringer. Der var brug for alle mand på holdende, da elever dagen igennem skulle løse forskellige opgaver. Styrke, kondition, koder, præcision, koordination og samarbejde var nøglen til at komme hurtigt og effektivt igennem de 4 udfordrende heats. Det var en varm dag, men alle lagde energi og kræfter i de opgaver, de stod overfor.

Der blev hentet vigtig information på vandet i kajakker, skudt med haglgevær, løst tænke-opgaver, skubbet store dæk omkuld, lavet bål, fundet poster i skoven, skudt med bue og pil og meget andet inden holdendes samlede tider kunne lægges samme.

Der er altid spænding, når tiderne for de 4 heats samles og årets vindere skal udnævnes. Der kæmpes om holdplacering og om at få den hurtigste samlede gennemsnitstid linjen. Især linjetrænerene har en stor interesse i resultaterne, venter spændt på afgørelsen. I år blev det fodbold, der stak af med den prestigefyldte sejr.

Vindere af SIE idrætscross 2018

Linjedysten: