Overblik over strib efterskole og lillebælt

SÅDAN BOR DU

Skolens faciliteter.

På Strib Idrætsefterskole er centrum i hovedbygningen, og alt kan nås herfra, uden at skulle ud af huset, også de 41 værelser fordelt på 4 gange.

Dit værelse deler du med 2-3 roommates, der som regel er fra en anden sportslinje eller kommer fra en by, som ikke er i nærheden af din hjemby. På værelset har I jeres eget toilet og bad, I har også skabe, skrivebord og en flot udsigt over Lillebælt.

I hverdagene skal du være på dit værelse sammen med dine roomies fra kl. 22.30 til 06.50. Resten af tiden kan I frit besøge hinanden og hygge på værelserne på kryds og tværs af gangene, se film og kampe i tv-stuen, udfordre hinanden i bordtennis, badminton, bordfodbold, fodbold, håndbold eller måske bare bruge aftenen og tiden på at game på bræt eller computer.

Ved siden af hovedbygningen er der også en næsten ny hal, styrkerumsfaciliteter, foredragssal og lyse undervisningslokaler. Her foregår de fleste indendørs linjetræninger og en del af din undervisning.

Udenfor finder du en multistreetbane, beachvolley- og strandhåndboldbane og gode udendørsarealer til aktiviteter i naturen. Her er fx ret fedt at køre på mountainbike.

Når vores egne faciliteter ikke er nok, er vi virkelig heldige, at Middelfart og Strib ligger så tæt på. Her er gode sportshaller, fodbold-, squash-, golf-, tennis- og kunstgræsbaner, som vi bruger.