Afslapning og fritid

SAMVÆR

På Strib Idrætsefterskole kender alle hinanden – det er så nice og rart! Det er f.eks. dejligt, når man kan rende rundt med morgenhår kl. 06.50, uden at tænke, “shit, det er pinligt”.

Vi er kun 124 elever, og alle linjer laver en masse sammen på tværs af deres sportsgrene. Det betyder, at vi bliver et stort fællesskab. Du møder derfor en masse forskellige typer af mennesker og får venskaber, du måske aldrig havde troet du skulle have.

Undervisningen er selvfølgelig en stor del af jeres hverdag sammen, men vi laver faktisk rigtig mange andre sjove ting, der binder dig tættere sammen med de andre på kryds og tværs. Der arrangeres gang-event, hjemmeaftener med aktiviteter, idrætscross, skitur, temadage og sidst, men ikke mindst, så er vi gode til at holde traditioner. Lucia, jul, påske, fastelavn, halloween og gallafesten, er bare nogle af de traditioner, som altid foregår på skolen – og det er bare så hyggeligt hver gang.

På Strib Idrætsefterskole tager vi hensyn til hinanden og behandler hinanden med respekt. Det er altid nemmere at have fælles retningslinjer og værdier, som alle kender, når mange er sammen.

Læs mere om samvær eller værdigrundlag.

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie