Undervisning og samtale mellem elev og lærer

PERSONLIG VEJLEDNING

Du har dit helt eget crew på Strib Idrætsefterskole!

Som elev på Strib Idrætsefterskole er du en del af en kontaktgruppe med en kontaktlærer, der hele året er din personlige kontakt. Du mødes med din fantastiske kontaktgruppe flere gange om måneden og I laver fede ting sammen. Er der en fødselar i blandt jer, samles I til lagkage og hygge og fejrer fødselaren. Din kontaktgruppe er din base, familie og dit crew – I er der for hinanden.

På Strib Idrætsefterskole har vi desuden 4 kontakt- og trivselskoordinatorer, der har fokus på at arbejde med din udvikling af sociale og personlige kompetencer, og ikke mindst din og dine kammeraters trivsel. Du er altid velkommen til at tage kontakt til både dem og din kontaktlærer, hvis du har spørgsmål. Vi udarbejder sammen med dig en udviklingsplan, der justeres løbende.

Uddannelsesvejledningen

Det er vigtigt at huske at leve i nuet men vi synes også det er vigtigt at tale om, hvor du er på vej hen og hvilke drømme, ønsker og muligheder du har efter dit efterskoleår.

På Strib Idrætsefterskole har vi 3 uddannelsesvejledere, som hjælper dig godt på vej i dit valg af uddannelse. Din vejleder arbejder tæt sammen med din kontaktlærer og dine boglige lærere for at styrke din uddannelseparathed og dine studiekompetencer. Vejledningsaktiviterne er meget forskellige, men altid med dig som den vigtigste aktør. Gennem spil og andre sjove aktiviteter snakker vi os klogere på os selv og hinanden.

I løbet af skoleåret vil du komme i brobygning på to ungdomsuddannelser, og du skal også skrive en obligatorisk selvvalgt opgave (OSO), hvor du forholder dig til din kommende uddannelse. På den måde får du selv mulighed for at se lidt nærmere på din fremtid.

Målet med vejledning er at bevidstgøre dig om dine egne ressourcer og at udvikle dine studiekompetencer. Vi tager i den forbindelse udgangspunkt i reflekterende aktiviteter, hvor du selv er med til at sætte ord på dine mål og muligheder.

Læs mere om uddannelsesvejledning og kontaktgrupper i indholdsplanen.

Dine uddannelsesvejledere er:

KURT ANDERSEN