Kontaktgrupper

På Strib Idrætsefterskole er alle elever i en kontaktgruppe på ca. 9 til 12 elever, og som oftest er man i gruppe med dem man bor på værelse med, samt to til tre af de tilstødende værelser.

Formål:
At skabe et mindre fællesskab/gruppe, hvor der kan arbejdes med trivsel og udvikling på det sociale og personlige område.

Slutmål:
Slutmål med at arbejde i kontaktgrupperne er beskrevet under kontaktgruppemøde.

Som supplement hertil er der følgende slutmål:

• Skabe et socialt miljø på tværs af linjer, fag og køn.
  • Skabe tryghed, tillid og sammenhæng for eleven.
  • At eleverne oplever Strib Idrætsefterskole som et godt, trygt, sjovt og lærende sted at være.
  • At løse problemer af enhver slags.
  • At skolens samværsregler forstås, læres og accepteres af eleverne med det gode efterskolefælleskab, som hovedformål.
  • At skabe en god kontakt og et godt samarbejde mellem hjem og skole.

Arbejdsmetode og tilrettelæggelse:
Der arbejdes med kontaktgruppen på kontaktgruppemøder, i KTK Workshops, i arrangementer, her især i den opstartende fase, i fritiden og ved specielle lejligheder, som fx ved fødselsdage.

Se mere om arbejdsmetoder under Kontaktgruppemøder

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie