Kontaktlærere

Hver kontaktgruppe har en kontaktlærer tilknyttet. Dvs. at hver elev har én bestemt kontaktperson  hele året.

Se mere under kontaktgruppemøder og kontaktgruppe.

Formål

Kontaktlæreren er den samlende person omkring eleven og har den primære kontakt til elevens forældre. Kontaktlæreren følger op på, hvordan det går med elevens deltagelse i undervisning og fritid, samt registrerer og agerer på, hvad der skrives i dagbogen på SkolePlan og evt. nævnes på lærermøder. Kontaktlæreren inddrager i arbejdet andre faglærere, KTK, ledelsen eller forældre i det omfang, det giver mening.

Slutmål

Kontaktlærerens opgave er, på professionel vis, at katalysere og støtte elevens udvikling og trivsel, således at eleven får en optimal personlig vejledning året igennem.

Se blandet andet kontaktgruppemøder og kontaktgruppe

Arbejdsformer

Kontaktlæreren afholder de ugentlige kontaktgruppemøder. Se mere under kontaktgruppemøder.

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie