Køkkenordning m. elevinddragelse

Formål:
At lære eleven de almene køkkenkompetencer, samt at fællesskabet også kræver at man hjælper med at tilberede maden og klare oprydningen efterfølgende.

Slutmål:
At eleven har lært om køkkenhygiejne, at betjene en vaskemaskine, at lave de grundlæggende retter i det danske køkken, at have lært de knap så kendte grønsager at kende og brugbarheden af dem.

Indhold:
På deres køkkenvagt hjælper de med tilberedningen af måltiderne, forfaldende arbejde, borddækning, opvask og tøjvask.
De bliver introduceret for den daglige produktion at dagens måltider og vejledes i deres opgave.

Arbejdsmetoder og tilrettelæggelse:
6 elever ad gangen, har på skift køkkenvagt enten morgen, middag eller aften. Vi skifter køkkenhold om onsdagen, så at ugen ikke bliver for lang for eleven.

Eleven præsenteres løbende for de opgaver, som er relateret til køkkenet.