Skolens elevgruppe

Strib Idrætsefterskole har plads til 124 elever på  10. klassetrin i alderen mellem 14 – 18 år. Fordelingen af drenge og piger varierer fra år til år. Skolen tilbyder de obligatoriske 10. klasses prøvefag, samt tysk og fysik/kemi.

Eleverne kommer fra hele landet og optages i den rækkefølge, de tilmelder sig i relation til den valgte linje. Eleverne og deres familie skal som udgangspunkt have besøgt skolen til en rundvisning og samtale, inden eleven indmeldes. Ved besøget på skolen præsenteres skolens grundværdier, undervisning samt aktivitetstilbud, for at skabe en nærmere forventningsafklaring.

For at blive optaget på Strib Idrætsefterskole, skal eleven kunne sige ja til at gå på en skole, der forventer at eleven har følgende indstilling til opholdet:

• Jeg har en funktion i fællesskabet. Det jeg gør, har betydning for andre, og jeg lader mine handlinger afspejle dette.
  • Vi befinder os alle i samme efterskolerum, og i dette rum behandler vi hinanden ordentligt og med respekt.
  • Mit personlige initiativ, og min måde at være på, kan påvirke fællesskabet positivt og inspirere andre, ligesom de kan inspirere mig.
  • Jeg har lyst til aktivt at bidrage positiv til det sportslige fællesskab.
  • Jeg er bevidst om at vi har forskellige styrker og at det gode fællesskab, kendetegnes ved at forskellige deltagere bidrager forskelligt.