KTK

KTK står for kontakt og trivselskoordinator. Disse er koordinatorer og sparringspartnere for kontaktlærerne. Læs mere om kontaktgruppelærere.

Ledelsen vælger hvert år 4 KTK personer ud af kontaktgruppelærerne, som udgør KTK-teamet.
Hvert gangteam har en KTK-person, som repræsenterer udvalget og sikrer implementering af KTK-tiltag og aktiviteter. Ledelsen er repræsenteret ved Charlotte Toft, der er formand i denne sammenhæng.

Formålet med kontakt og trivsels koordinatorer:

• At professionalisere vores pædagogiske og didaktiske kontaktlærerarbejde.
  • At arbejde didaktisk og pædagogisk med elevernes trivsel, personlige og sociale udvikling samt
  • At arbejde med etablering og styrkelse af små og store fællesskaber. Herunder den enkeltes oplevelse af tilknytning til positive fællesskaber.
  • At styrke samarbejdet mellem kontaktlærerne.
  • At udnytte hinandens ressourcer i form af sparring, medinddragelse og fælles ansvar for eleverne på gangen.
  • Slutmål

Vi henviser til siden kontaktgruppemøder

Arbejdsopgaverne for KTK

• Mødeleder og koordinator for gangteams.
  • Udarbejde årsplan for kontaktlærerarbejdet i kontaktgruppen.
  • Lave dagsorden til kontaktgruppemøder, på baggrund af årsplan.
  • Beslutte i samråd med ledelsen på hvilket niveau, emner skal kommunikeres ud
  • Talerør, formidler og opsamlende koordinator både bagud og fremadrettet.
  • Mulig bisidder og sparringspartner i forbindelse med elevsamtaler på egen gang.
  • At opsamle ønsker og ideer fra lærerne og bringe disse i spil til møderne.
  • Arbejdsmetoder/tilrettelæggelse

Der kommunikeres og arbejdes på flere niveauer.

• Samlet elevflok
  • På gangen
  • I kontaktgrupper
  • Individuelle samtaler
  • De 4 KTK koordinatorer afholder interne planlægningsmøder. Dertil er de ansvarlige for gangteammøder og en del af KTK arbejdet foregår også på lærermøder og som kollegial sparring.