Dagens gang

Nedenstående beskriver  den normale dagsrytme i hverdagen på skolen. Det er nødvendigt med en struktureret dagsrytme, både af hensyn til fællesskabet, koordinering af de praktiske gøremål og ikke mindst af hensyn til elevernes læring og sportslige udvikling.

Dagen er struktureret således, at der i tidsrummet 8.00 til 17.30 kører et ugeskema bestående af boglig undervisning, linjetræning, valgfag, innovationsfag, kontaktgruppemøder, samlinger, fredagsrengøring, alle dage med  korte spisepauser og pauser indlagt. Skemaet er individuelt for eleverne og vil kunne ses digitalt på skoleplan.

Efter 17.30 er der faste aftenrutiner, som varetages af to aftenvagter/lærere.

Et normalt hverdagsprogram på skolen ser således ud:

Tidspunkterne kan varierer afhængig af ugedag.

07.00 – 07.15
Morgentur

07.20 – 07.35
Morgentjek af værelser

07.20 – 07.55
Morgenmad. Buffeten står klar, når værelset er tjekket.

08.00 – 12.00
Undervisning afbrudt af en formiddagspause/frugtpause. Ofte vil der være to forskellige moduler, et før og et andet efter pausen.

12.05 – 12.45
Spisning og pause. Frokosten er obligatorisk, med faste pladser. Alle skal være der kl. 12.05, hvor maden præsenteres.

12.45 – 17.00
Ofte to undervisningsmoduler afbrudt af en kort pause.

17.00 – 18.00
Fri eller rengøring ca. 17.30. Hver elev har sammen med deres værelseskammerarter et rengøringsområde, som de ordner en gang om ugen. Vi kalder det hverdagsrengøring.

18.15 – 18.45
Aftensmad. Der er mødepligt til måltidet.

18.45 – 19.45
Stilletime og mulighed for lektiehjælp.

19.30 – 22.00
Mulighed for aktiviteter, aftenservering. Der er hjemmeaften en dag om ugen med obligatorisk aktivitet.

22.00 – 22.30
Skal alle være på deres egen gang.

Sengetid – Lærerne kommer og siger god nat.

Det var virkelig et uforglemmeligt år

Jeg tør godt at vove og sige at det hidtil har været det bedste år i mit liv. Det var virkelig et uforglemmeligt år, og jeg har virkelig fået utrolig meget ud af min tid på Strib Idrætsefterskole, heriblandt nye bekendtskaber på tværs af landet.

Læs Tobias’ historie