Indholdsplaner

Indholdsplanen er udarbejdet af forstander Charlotte Toft og viceforstander Morten Bruun Nielsen i samarbejde med de ansatte på Strib Idrætsefterskole. Indholdsplanen er godkendt af bestyrelsen på Strib Idrætsefterskole.

Indholdsplanen udtrykker ovennævnte gruppes intentioner med det pædagogiske virke på Strib Idrætsefterskole. Der er taget afsæt i skolens formål, værdigrundlag og vores tolkning af begreberne livsoplysning, folkelig oplysning og demokratisk dannelse. Herefter følger en beskrivelse af skolens pædagogiske linje samt en lang række beskrivelser af, hvordan og på hvilken baggrund vi tilrettelægger vores undervisningsaktiviteter som linjefag, obligatoriske fag, boglige tilvalgsfag, innovationsfag, valgfag, fagdage, temauger og meget mere. Afslutningsvis beskrives kostskolearbejdet med fokus på sundhed, trivsel, samvær og personlig vejledning.

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie