Rengøring

Formål:

Formålet med rengøring er at give eleverne en forståelse for at sundhed hænger sammen med hygiejniske omgivelser og at rengøring er en vigtig faktor, for at bryde smittecirklerne. Formålet er også at give eleverne en forståelse for at alle i et fællesskab, har et ansvar for de ”daglige” pligter, hvori rengøring indgår.

Slutmål:

At eleverne selvstændigt kan udføre en korrekt rengøring, hvor risikoen for spredning af smitte minimeres, og at eleverne selvstændigt tager initiativ til at holde rent, som en naturlig del af deres hverdag.

Indhold:
  • Rengøring af toilet
  • Gulvvask
  • Rengøring af flader
  • Vinduespolering
  • Dosering af sæbe
  • Rengøringsremedier
  • Rengøringsplaner
Arbejdsmetoder/tilrettelæggelse:

Rengøringssituationer er fuldt lærerstyret. Færdighederne indlæres ved at læreren demonstrerer, hvorefter eleverne gentager. Herefter vil eleverne blive superviseret løbende under deres hverdags- og fredagsrengøring i løbet af året.

Efterskolelivet har givet mig venskaber for livet

At være elev på Strib Idrætsefterskole gav mig mange gode ting. Et fællesskab uden lige blev hurtigt skabt, hvor alle snakkede med alle.

Læs LOTTES historie