Om skolen generelt

Strib Idrætsefterskole har 123 elever i 10. klasse. Alderstrinnet ligger inden for 14 – 18 år. Skolen tilbyder 10. klasses prøver, og der optages via linje. Dvs. at en linje kan være optaget, mens der fortsat kan være optagelse på en anden. Eleverne kommer fra hele landet og optages i den rækkefølge, de indmelder sig, i relation til linjerne. Eleverne bor på 3-mands værelser og har på værelset eget bad og toilet.

Skoleåret varer 42 uger. Der er ca. 28 normale undervisningsuger og 14 anderledes uger, som fordeler sig på introforløb, idrætsstævne, temadage, projektopgave, 10. klasses selvvalgt opgave, udenlandsrejse, prøveuger m.m.

Det sammenhold der opstår er ubeskriveligt

Den bedste måde at beskrive mit år på Strib Idrætsefterskole er, at jeg levede i en lille boble afskåret fra omverden, hvor jeg hang ud med mine bedste venner hver dag.

Læs Saras historie