KTK
KTK står for kontakt og trivselskoordinator. Disse er koordinatorer og sparringspartnere for kontaktlærerne. Læs mere om kontaktgruppelærere.
Ledelsen vælger hvert år 4 KTK personer ud af kontaktgruppelærerne, som udgør KTK-teamet.
Hvert gangteam har en KTK-person, som repræsenterer udvalget og sikrer implementering af KTK-tiltag og aktiviteter. Ledelsen er repræsenteret ved Charlotte Toft, der er formand i denne sammenhæng.
Formål
Formålet med kontakt og trivsels koordinatorer:
- At professionalisere vores pædagogiske og didaktiske kontaktlærerarbejde.
- At arbejde didaktisk og pædagogisk med elevernes trivsel, personlige og sociale udvikling samt
- At arbejde med etablering og styrkelse af små og store fællesskaber. Herunder den enkeltes oplevelse af tilknytning til positive fællesskaber.
- At styrke samarbejdet mellem kontaktlærerne.
- At udnytte hinandens ressourcer i form af sparring, medinddragelse og fælles ansvar for eleverne på gangen.
- Slutmål
Vi henviser til siden kontaktgruppemøder
Indhold
Arbejdsopgaverne for KTK
- Mødeleder og koordinator for gangteams.
- Udarbejde årsplan for kontaktlærerarbejdet i kontaktgruppen.
- Lave dagsorden til kontaktgruppemøder, på baggrund af årsplan.
- Beslutte i samråd med ledelsen på hvilket niveau, emner skal kommunikeres ud
- Talerør, formidler og opsamlende koordinator både bagud og fremadrettet.
- Mulig bisidder og sparringspartner i forbindelse med elevsamtaler på egen gang.
- At opsamle ønsker og ideer fra lærerne og bringe disse i spil til møderne.
- Arbejdsmetoder/tilrettelæggelse
Der kommunikeres og arbejdes på flere niveauer.
- Samlet elevflok
- På gangen
- I kontaktgrupper
- Individuelle samtaler
- De 4 KTK koordinatorer afholder interne planlægningsmøder. Dertil er de ansvarlige for gangteammøder og en del af KTK arbejdet foregår også på lærermøder og som kollegial sparring.